Mié Abr 23, 2014 6:46 pm

Nuevo tema Responder al tema  [ 70 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Siguiente
Autor Mensaje
 Asunto:
NotaPublicado: Lun Feb 18, 2008 1:12 pm 
Altruista Moderador

Hola como estas !!

El champo con ketoconazol es un antifungico, antiseborreico y antiandrogeno suave. Te dejo unos estudios donde dicen que funciona tambien para la AGA .

Citar:
It can reasonably be concluded that the clinical efficacy of ketoconazole shampoo in the treatment of AGA is primarily a function of DHT pathway disruption rather than an anti-inflammatory effect. In rat studies ketoconazole caused 5-R inhibition [28]. Furthermore, in humans ketoconazole has also been shown to inhibit the binding of 5-R to sex hormone globulins [29]. These clinical studies suggest that ketoconazole like finasteride may inhibit the production of DHT. Unlike finasteride ketoconazole has been shown to bind to human AR [30]. Thus, the effect of ketoconazole on the DHT pathway may be two-fold: inhibition of DHT and/or inhibition of DHT binding to AR. Either or both of these properties would result in reduced incidence of DHT binding to AR and inhibiting the pathway that leads to the miniaturizing of hair follicles.

Citar:
March 04, 2001 - American Academy of Dermatology Meeting - Washington DC - Scientists working for McNeil, makers of Nizoral anti-dandruff shampoo, presented the findings of a study done on 1% Nizoral shampoo which has good news for hair loss sufferers. It has long been known that 2% prescription Nizoral has beneficial effects on Androgenic Alopecia (MPB). It however has been unclear whether the same benefits can be obtained by using the non-prescription 1% version.
In the study presented (see below), one hundred male volunteers with mild to moderate dandruff and somewhat oily scalp, were using, in a double-blind fashion, either a 1% Nizoral shampoo or a 1% zinc pyrithione shampoo, 2-3 times a week for 6 months.
Analysis of the different parameters set up in the study shows that the hair diameter gradually increased with Nizoral use (+8.46%) over a 6 month period, whereas the diameter showed a trend to decrease with zinc pyrithione use over the same period (-2.28%). The sebum excretion rate was reduced with Nizoral (-6.54%) while it increased with zinc pyrithione (+8.2%) over the same period of time. The number of hair shed over a 24-hour period was reduced by 16.46% with Nizoral and 6.02% with zinc pyrithione after 6 months. Finally, the percentage hairs in anagen phase increased by 6.4% and 8.4% respectively during the study time.

The results are similar to a previous study done on 2% prescription strength Nizoral where it was shown that use of 2% Nizoral yielded a 7% average increase in hair shaft diameter similar to what was achieved by the control group using 2% Minoxidil and a non-medicated shampoo.

So for any hair loss sufferer, this research clearly indicates that using 1% or 2% Nizoral 2-3 times per week, will have positive effects on hair growth as well as controlling dandruff. It is still unclear at this time whether it's the anti-fungal properties or the anti-androgenic properties of Ketokonazole (active ingredient in Nizoral) thats responsible for the hair thickening effects, however because of the decrease in sebum rates as well, it is the authors opinion that the results are due to the anti-androgenic properties of Ketokonazole.

Citar:
California College of Podiatric Medicine, 371 Columbus Avenue, San Francisco, CA 94133, USA.

Dihydrotestosterone (DHT) binding to androgen receptors (AR) in hair follicles is commonly accepted as the first step leading to the miniaturizing of follicles associated with androgenetic alopecia (AGA). Testosterone is converted to DHT by the enzyme 5alpha-reductase. Finasateride a 5alpha-reducase inhibitor blocks the production of DHT and is currently used to treat AGA. The inhibition is not complete but a reduction of DHT systemically and in the scalp is accomplished. Ketoconazole has been clinically shown to be effective in the treatment of AGA. In this paper, evidence is presented to support the hypothesis that ketoconazole 2% shampoo has a local disruption of the DHT pathway. It is proposed that using ketoconazole 2% shampoo as an adjunct to finasteride treatment could lead to a more complete inhibition of DHT and thus better treat AGA.

PMID: 14729013 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Citar:
March 04, 2001 - American Academy of Dermatology Meeting - Washington DC - Scientists working for McNeil, makers of Nizoral anti-dandruff shampoo, presented the findings of a study done on 1% Nizoral shampoo which has good news for hair loss sufferers. It has long been known that 2% prescription Nizoral has beneficial effects on Androgenic Alopecia (MPB). It however has been unclear whether the same benefits can be obtained by using the non-prescription 1% version.
In the study presented (see below), one hundred male volunteers with mild to moderate dandruff and somewhat oily scalp, were using, in a double-blind fashion, either a 1% Nizoral shampoo or a 1% zinc pyrithione shampoo, 2-3 times a week for 6 months.
Analysis of the different parameters set up in the study shows that the hair diameter gradually increased with Nizoral use (+8.46%) over a 6 month period, whereas the diameter showed a trend to decrease with zinc pyrithione use over the same period (-2.28%). The sebum excretion rate was reduced with Nizoral (-6.54%) while it increased with zinc pyrithione (+8.2%) over the same period of time. The number of hair shed over a 24-hour period was reduced by 16.46% with Nizoral and 6.02% with zinc pyrithione after 6 months. Finally, the percentage hairs in anagen phase increased by 6.4% and 8.4% respectively during the study time.

The results are similar to a previous study done on 2% prescription strength Nizoral where it was shown that use of 2% Nizoral yielded a 7% average increase in hair shaft diameter similar to what was achieved by the control group using 2% Minoxidil and a non-medicated shampoo.

So for any hair loss sufferer, this research clearly indicates that using 1% or 2% Nizoral 2-3 times per week, will have positive effects on hair growth as well as controlling dandruff. It is still unclear at this time whether it's the anti-fungal properties or the anti-androgenic properties of Ketokonazole (active ingredient in Nizoral) thats responsible for the hair thickening effects, however because of the decrease in sebum rates as well, it is the authors opinion that the results are due to the anti-androgenic properties of Ketokonazole.

Saludos !!

Asunto:
NotaPublicado: Lun Feb 18, 2008 4:15 pm 
Cinturón Azul

Hola Redonde, Bienvenido al foro! :)
EL shampoo con Ketoconazol es antifúngico, antiseborreico y antiandrógeno suave. O sea que funciona -en menor medida- como el minoxidil.
Algunos lo usan solamente para tratar casos de DS, otros para casos de seborrea, o como complemento del Minox.
El uso es de dos veces por semana, y lo dejás actuar 5 minutos antes de enjuagarte el pelo. El resto de los dias, podés usar el shampoo que quieras.

Un beso!:)

Asunto:
NotaPublicado: Lun Feb 18, 2008 8:35 pm 
Cinturón Blanco

muchisimas gracias por la informacion, esta excelente, les comento q hoy voy a iniciar a utilizar Nozoral, por supuesto tambien minoxidil, al mes pondre unas fotos para ver las diferencias, que espero en Dios q si existan jeje, gracias tambien por la bienvenida al foro.

saludos

Asunto:
NotaPublicado: Mar Feb 19, 2008 8:57 am 
Cinturón Amarillo

suerte con el tratamiento!! :D

Asunto:
NotaPublicado: Lun Jun 22, 2009 4:28 am 
Cinturón Blanco

Manuel que ha pasado con este caso?? algunas fotos actuales? estas ya tienen 3 años. Gracias!

MI TRATAMIENTO:
*Minox(Regaine 5%) 2 al dia
*Shampoo con keto(2%) marca FAZOL de 2 a 3 veces por semana
*Shampoo Piloskin con biotina los dias que no uso el Ketocoazol 2%
*SAW PALMETTO 3 capsulas al dia
*ORTIGA 1 capsula al dia
*Complejo de vitaminas B 1 capsula al dia
*De 2 a 4 tazas de te verde diarias
*De 5 a 10 minutos de saltar soga, o saltar sin soga.
*NO fumar

Resultados hasta ahora: Caida del cabello se ha detenido CASI por completo.

Asunto:
NotaPublicado: Lun Jun 22, 2009 3:27 pm 
Altruista Moderador

Hola como estas !

No sabemos cómo siguió porque nunca más envió fotos.

Saludos !

Asunto:
NotaPublicado: Sab Oct 24, 2009 10:37 pm 
Cinturón Blanco

q tal.....una duda....empece el tratamiento con minoxidil 5%, me lo estoy aplicando cada 24 horas al igual q el señor de la foto, pero me lo aplico en las noches....los resultados pueden ser menos efectivos? es mejor aplicarlo cada 12 horas??....saludos.

Asunto:
NotaPublicado: Lun Oct 26, 2009 2:15 pm 
Altruista Moderador

Hola como estas !

Sin niguna duda que vas a tener mejores resultados si te lo aplicas dos veces por dia, 1ml en cada aplicacion.

Saludos !

Asunto: fotos de pelados
NotaPublicado: Lun Dic 14, 2009 10:59 pm 
Cinturón Blanco

Yo soy peluquero y veo que ponen muchas fotos diciendo que han usado minoxidil al 5% o al 2% y les a crecido el pelo, las fotos muestran el antes(poco pelo) y el después (con mas pelo) pero yo digo que las fotos son el antes con pelo corto y el después con pelo largo entonces párese que creció el pelo yo no se si el producto funciona pero estas fotos tienen pelada en los mismos lugares , también tengo entendido que al 5% baja mucho la presión entonces no entiendo como lo utilizan 2 veces por día.

Asunto:
NotaPublicado: Mié Ene 06, 2010 7:23 am 
Cinturón Blanco

YO CREO QUE TIENE MUCHO MAS PELO, INCLUSO VOS MISMO TE RESPONDISTE DICIENDO QUE TIENE EL PELO MAS LARGO, FIJATE BIEN EN LAS PRIMERAS DOS FOTOS, LO TIENE MAS GRUESO EL PELO Y MAS CANTIDAD DONDE LE FALTABA.

Asunto:
NotaPublicado: Mié Ene 06, 2010 7:29 am 
Cinturón Blanco

soy nuevo en el foro y queria saber si alguien sabe si el minox al 5 es eficaz cuando uno se pela, me pele a cero por tres meses por una cuestion estetica y mientras tanto hice la aplicacion diaria de minox dos veces al dia, ahora que me lo estoy dejando crecer noto cantidad de pelo nuevo, yo pienso que si pero si pueden aclararmelo ustedes mejor.
Saludos.

Asunto:
NotaPublicado: Mié Ene 06, 2010 11:58 am 
Altruista Moderador

Hola como estas !

Claro que te va a servir igual por mas que estes rapado al cero.

Saludos !

Asunto:
NotaPublicado: Mié Abr 14, 2010 8:49 pm 
Cinturón Blanco

viejo , pero q buenos progresos.
podrias volver a tomarte fotos actuales ,

y un pregunta , los nuevos cabellito q has ganado.
se volveran a caer ?¡?¡?¡?¡?

Asunto:
NotaPublicado: Dom Abr 18, 2010 11:58 am 
Cinturón Amarillo

Hola

Yo la verdad que no estoy de acuerdo con lo que mucha gente dice que es mejor 2 aplicaciones al dia que 1 de minox. Para mi esa frase se queda corta, es decir depende tambien del tipo de alopecia digo yo!!!

Es decir imaginemos 1 persona NW5, que igual tiene un area a cubrir con minoxidil de 400 cm2. Es Pues con 1 ml al dia, apenas va a tener suficiente para cubrir la cabeza...Es mas si yo fuera un NW5 igual lo ideal seria por la mañana aplicarse 1ml en la mitad de la calva y a la noche el otro ml en la otra mitad de la calva.

Yo por ejemplo soy NW2 y solo me echo 1 ml de minox a la noche y creo que es sufciente ya que seguro que con ese ml me cubro mucho mas mi superficie calva, que uno que se echa 2 ml al dia pero tiene la cuarta parte de pelo que yo...

No se si me he explicado bien, espero que si

Por cierto llevo 40 dias con minox 5% viñas y tengo ya todo mini pelillos en las dos entradas. Es mas si esos pelos crecen y engrosan tendria salientes!!!! no entradas!!! los resultados de momento en mi caso son muy esperanzadoes.

saludos

Asunto:
NotaPublicado: Jue Jun 03, 2010 2:03 am 
Cinturón Blanco

realmente increible... me gustaria empezar asi me tratamiento, pero quiero irme a la segura con dos veces al dia, pero es notable... te felicito !!

-> MINOXIDIL 5% : 2 VECES AL DIA

-> SHAMPOO DE EXTRACTO DE COALTAR : 2 VECES A LA SEMANA ALTERNANDO CON KETOCONAZOL 2%

-> TE VERDE

Nuevo tema Responder al tema  [ 70 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4, 5  Siguiente